
Ik ben een resultaatgerichte interimmanager en onderwijskundige met een scherp
oog voor zowel processen als mensen. In complexe en veranderende omgevingen
breng ik rust, overzicht en structuur. Ik werk snel, doelgericht en ben in staat om op
natuurlijke wijze richting te geven, ook in teams met stevige karakters en gewortelde
werkwijzen.
Met een stevige persoonlijkheid, gecombineerd met empathisch en transparant
leiderschap, weet ik vertrouwen te winnen en medewerkers in beweging te brengen.
Ik geloof dat duurzame verandering begint bij heldere communicatie, respect voor
bestaande expertise en het stimuleren van eigenaarschap binnen het team.
In eerdere rollen heb ik leidinggegeven aan diverse ondersteunende afdelingen
(bedrijfsvoering, HR, administratieve medewerkers en managementassistenten). Dit
deed ik onder meer bij organisaties als het opleidingsinstituut DJI, het Vespucci
College, Scholengemeenschap Bonaire en MBO Rijnland. Deze brede ervaring maakt
dat ik snel overzicht creëer, effectief samenwerk met verschillende disciplines en met
gezag optreed in organisaties die vragen om sturing én verbinding.
Mijn ervaring met het optimaliseren van administratieve en onderwijskundige
processen komt goed tot zijn recht in organisaties waar efficiency en kwaliteit samen
moeten gaan.
Ik ben analytisch sterk en breng op zorgvuldige wijze verbeterpunten in kaart.
Tegelijk zorg ik dat mensen zich gehoord en betrokken voelen, wat essentieel is in
een team dat veel ervaring en eigenheid meebrengt.
Met mijn verbindende stijl, kritische blik en energie geef ik richting aan verandering
en draag ik bij aan een professionele, servicegerichte studentenadministratie die
stevig staat in de organisatie.
CV
Werkervaring
Interim Teamleider College Start Up bij MBO Rijnland
November 2024 - Juli 2025
Teamleider voor team Entree (18 medewerkers en circa 200 studenten) en Team niveau 2 (22 medewerkers en circa 300 studenten) van het College Start- Up op de locatie Zoetermeer. Betreft ziektevervanging en vanaf januari 2025 gedeeltelijke ziektevervanging en tijdelijke vervulling van de vacature voor teamleider team Entree.
Resultaten:
➢ Goed verloop van de primaire onderwijs - en examenprocessen voor de Entree opleidingen en de niveau 2 opleidingen;
➢ Vergroten eigenaarschap team Entree: neerzetten van een structuur die werkt om samenwerking binnen het team te verbeteren, maken en herhalen van duidelijke afspraken en toezien dat deze worden nagekomen;
➢ Voorstel doen voor interventie om de cultuur te verbeteren;
➢ Eerste stappen met team Entree maken om de kwaliteit van de samenwerking te blijvend verbeteren, waarbij gewerkt wordt vanuit een professionaliteit die past binnen de organisatie.
➢ Ook aandacht voor het team niveau 2.
Interim talent manager P&D bij BAM
Maart 2024 - Juli 2024
Uitbouwen van een cultuur van goede gesprekken, feedback en persoonlijke en professionele ontwikkelingvan medewerkers.
Resultaten:
➢ Creëren van bewustzijn en betrokken binnen de organisatie over de toegevoegde waarden van Talent & Performance management.
➢ Uitdragen dat sturen op doelen en eigenaarschap belangrijke voorwaarden zijn voor het behalen van de bedrijfsstrategie.
➢ Samenwerken met Talentmanagers uit divisies UK/Ireland en BAM groep voor continue verbetering in proces, systeem en adoptie in lijn met langetermijnvisie op (talent)ontwikkeling en BAM’s People Roadmap.
➢ Betrekken van de brede groep stakeholders door de gehele (HR) organisatie bij het opzetten van (verbeter)projecten.
➢ Projecten en initiatieven leiden voor divisie NL die bijdragen aan het versterken van de ontwikkelcultuur.
➢ Conceptuele plannen omzetten in veranderingen om de organisatie mee te krijgen op nieuwe manieren van werken rondom Talent en Performance management.
Interim Management bij Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven
2022 - 2024
Leidinggeven aan een team onderwijskundig adviseurs bij de afdeling Kwalificeren & Examineren. Deze afdeling ontwikkelt/ onderhoudt kwalificatiedossiers/ keuzedelen/ certificaten t.b.v. het MBO. Portefeuilles: kwaliteitszorg, teamontwikkeling, leiderschapsontwikkeling en planning
Resultaten:
➢ Leidinggeven (begeleiden coachen, instrueren, motiveren) aan een team onderwijskundige adviseurs(F&B).
➢ Visievorming en beleid ontwikkelen.
➢ Visie, beleid en doelen vertalen naar activiteiten, resultaat en ontwikkelafspraken.
➢ Ondersteuning bij de ingezette optimalisatie van de afdeling en teamverandering.
➢ Voorstellen uitwerken en implementeren t.b.v. optimalisatie, positioneringen inrichting van de afdeling.
➢ Werving en selectie van onderwijskundig adviseurs.
Opleidingen
Post HBO/WO Bedrijfskunde | KvK, Utrecht
1997
Master Onderwijskunde|Universiteit Utrecht
1994
Prop Algemene Sociale Wetenschappen|Universiteit Utrecht
1990
Lerarenopleiding Omgangskunde en Gezondheidskunde| HMN Utrecht
1989
Eigenschappen
- Enthousiast en verbindend
- Energiek en motiverend
- Empathisch en mensgericht
- Overtuigend en inspirerend
- Humorvol, sociaal en gezellig
Gerelateerde artikelen